Pages

Sunday, August 4, 2013

BILA HATI BERBICARA


Hati aku memberontak.
Apa salah aku?
Di mana silap itu?
Aku bagaikan boneka.
Boneka buruk.

Di buang saat aku sudah tidak cantek.
Anak kecil juga pasti tidak suka.
Nak yang baru katanya.

Tapi dia bukan anak kecil.
Pasti dia mengerti maksud sentimental value.
Semua orang mengerti.

Bahkan, orang tua juga tahu. Paham.
Tapi ini tidak.
Aku terkilan.
Terkilan dengan sikap yang tidak pernah peduli
sama hati orang lain.

Adakah hanya dia yang punya perasaan?
Dia sahajakah yang punya hati yang perlu dijaga?
Aku juga butuh perhatian.
Aku juga ingin dibelai dan dimanja.
Sama seperti dia.

Mungkin aku bukan yang terbaik.
Aku silap.
Aku sering mengharapkan orang yang tidak tahu menghargai.
Kerana aku terlalu sayang.

Aku sendiri tidak mengerti apa itu sayang.
Sayang membuatkan aku jadi gila.
Gila bayang.

Bila dia sudah memberi bukti dia bisa hidup tanpaku,
Aku juga sudah menunjukkan hasilnya aku bisa berdiri tanpa dia.
Dia yang sering ego.
Ego tidak kena tempat.
Ego mengalahkan si Adam.

Aku pasrah.
Aku redha.
Aku berserah.

Andai ini yang terbaik
aku bersyukur.
Segalanya pasti ada hikmah.

No comments:

Post a Comment