Pages

Thursday, February 12, 2015

KEJAMNYA DUNIA

Terlalu membiarkan laman ini sunyi. sepi tanpa khabar. diam tanpa cerita. pastinya semua telah berubah. doaku agar semua baik-baik sahaja :)
Malam ini, terasa ingin cerita semuanya. dari A-Z. dari yang suka hingga ke duka. dari yang sayang kepada benci. dari yang rindu kepada iri hati. Lumrah kehidupan :) Siapa yang mahu kedukaan? Siapa yang mahu dilukakan? pastinya semua mendambakan kebahagiaan. tapi langit tak selalu cerah :)
untuk dapat pelangi, kita harus mengharung ribut petir dulu. ahh ! terlalu banyak kiasan.
# Allah selalu ada untuk kita. buktinya, Allah uji kita dengan banyak cara. kita hidup senang, Allah uji agar kita tak bongkak. kita hidup susah, Allah uji agar kita sabar. kesimpulannya, susah atau senang, kita harus bersyukur :) Allah tak pernah kejam kepada hamba-hambanya.
# Hidup ini umpama roda. roda yang berputar. ada masa kita rasa roda itu terhenti dan saat itu kita berada dibawah. dicaci, dimaki, dihina, diherdik menjadi makanan harian. sampai masa kita rasa mahu berputus asa. tapi berbaloi kah?
# Ada ketika, mak ayah kita ingin menjadikan kita sesuatu yang kita tak suka. sampai saat kita ego. kita hanya mahu jadi apa yang kita mahu. kita ego. kenapa? hati inginkan mak ayah tersenyum bahagia melihat kejayaan kita tapi kita tak mendengar kata mereka. patut kah? dunia memang tak adil. keadilan ada di sana. padang masyar ! tidak salah kita turunkan ego untuk mak ayah. tak salah kita buat benda yang kita tak suka demi mak ayah. tak salah.
# Ada saat, ingin kita teriak "dia aku punya". layakkah? kita cemburu membabi buta. sedangkan kita bukan sesiapa di mata dia. nothing.
.
.
.
.
.
.
# UNTUK BERCAKAP SOAL AGAMA, ILMU AKU TAK TINGGI MANA. AKU CUMA INGIN BERCERITA TENTANG BAIKNYA ALLAH YANG ESA. BERSYUKUR ITU PERLU. ADA PON MANUSIA YANG SOLAT SEPANJANG WAKTU, 5 KALI SEHARI TAPI MASIH JUGA TIDAK JUMPA SIAPA TUHANNYA. INIKAN PULA, KITA YANG TINGGAL SETIAP WAKTUNYA. AKU SEORANG PENDOSA. KADANG HANYA PANDAI BERBICARA TAPI BUAT TIDAK JUGA. DOAKAN AKU TERUS BERADA DIJALAN YANG SATU. JALAN YANG BENAR. HATI INI TIADA SIAPA YANG TAHU KECUALI YANG SATU. DARI DIA AKU DATANG, KEPADA DIA AKU KEMBALI.

No comments:

Post a Comment